30 Mart 2014 Pazar

Okul Öncesi Eğitimin Gelişime Katkısı


Eğitim doğumla başlayıp hayat boyu devam eden bir süreçtir. Yaşam boyu devam edecek olan öğrenmenin temelleri ise ilk altı yaşta atılır. Bu dönemde çocuklara iyi eğitim verilmesi ve olumlu çevre şartlarının sunulması çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimini desteklemede çok önemli rol oynar.                                                                                                
Okul öncesi eğitim çocuğa en iyi örgütlenmiş oyun ortamını sağlamaktadır. Çocuk bu ortamda kendine bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim olanağı bulur.                                        
İlkokula başlayacak her çocuğun bazı temel becerileri kazanmış olması şarttır. Okul öncesi eğitim bu becerilerin kazanılmasında önemli bir rol oynar. Kişiliğin temelinin atıldığı kritik bir dönem olarak   adlandırılan okul öncesi yıllarda verilen eğitimin tüm eğitim kademelerini hatta tüm yaşamı etkilediği düşünüldüğünde bu dönemde verilen eğitimin önemi bir kat daha artmaktadır.                             







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder